Roadtrip 1 - The final version

27 februari 2016 - Sydney, Australië

Na de overnachting op de camping hebben we besloten nog een nachtje te blijven. Deze plek was erg fijn, zijn hele dag naar het strand geweest en hebben genoten van de 35 graden. In de na middag kwamen 4 meiden langs die bij ons in de groep zaten. Hier hebben we gezellig mee gegeten.

De volgende dag zijn we vertrokken. Een prachtige rit langs de kust, met vele mooie bruggen en fantastisch uitzicht. De golfen waren deze dag werkelijk enorm. Na een avontuurlijke wandeling van mij over de rotsen, stuiten ik op een nogal grote krab. Het 2e goede schrik moment van mijn reis was hiervan het gevolg. Helaas was dit ook zeker nog niet de laatste. Een uurtje later, toen wij een mooie plek langs het strand hadden gevonden om de rest van de dag door te brengen stuiten ik op het volgende dier.
Ik liep een eindje de zee in om is even lekker af te koelen toen ik tot mijn schrik een vin boven het water uitzag komen. Na als een dolle het water te zijn ontvlucht kwam ik echter tot de conclusie dat het om een dolfijn ging. Het beestje kwam eens even gezellig gedag zeggen.

Na het strand en onze nieuwe vriend achter ons te hebben gelaten gingen we opzoek naar een slaapplek. Vannacht moest het weer een keertje illegaal vonden we. Na de hoofdweg te hebben verlaten en het bos in gedoken te zijn vonden we het toch een wat minder goed idee. Door het pikkedonker door het bos rijden opzoek naar een plek om de tent uit te klappen was geen pretje. Zeker als je weet dat uit elk bosje een kangoeroe van 80 kilo kan springen. Na een plekje te hebben gevonden snel de tent in gedoken om het maar weer snel licht te zien worden.

De volgende ochtend zijn we doorgereden om 2 jongens te bezoeken die bij een surf kamp zijn gaan werken. Hier de middag mee doorgebracht aan zee. Na een lekkere duik nam deze dag een aparte wending. Uit het water kwam geschreeuw. 2 mensen riepen om hulp. Zonder aarzelen rende ik het water in met een andere jongen. Aangekomen bij de jongen en het meisje, trok ik de jongen een stuk boven water. Toch handig als je zo lang bent. Het meisje was redelijk oke, de jongen was blauw aangelopen en kreeg echt geen lucht. Hij was constant onder water en vast komen te zitten in een zogenaamd rib, een onderstroom de zee in. Toen ik de jongen boven water tilde kwamen nog meer mensen aangesneld waarna we de jongen en het meisje naar het strand hebben gebracht. Daar werden ze meegenomen door de lifeguards en aan het zuurstof gezet. Zo eindigde ik deze dag als een ware held.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Sydney. De laatste dag doorgebracht aan het strand en volgende dag de auto ingeleverd. De eerste roadtrip zit erop, dat is een feit. Het was een verschrikkelijk mooie ervaring en route. Ik heb verschrikkelijk veel meegemaakt en mensen leren kennen. Nu overnachten we in Sydney en maandag begint het volgende avontuur. 40 dagen lang ga ik rondtrekken door Nieuw Zeeland. Ik houd jullie weer op de hoogte van het volgende mooie avontuur!

Strand Niels Dolfijn

Selfie strand Strand

Strand 2 Strand 3

Strand 4 Strand tijn

Strand close Strand 5

Groep surf

1. Sandra:
    27 februari 2016
    Wat een avonturen Niels! Ben benieuwd wat je allemaal in NZ te wachten staat. Veel plezier daar en doe voorzichtig
  2. Oma Groenewegen:
    27 februari 2016
    Wat waren jullie er op het goede moment voor de redding want dat is achteraf denk wel schrikken.
    Fijne tijd in NZ.
    Oma xxx
  3. Anneke Stevens:
    27 februari 2016
    Lieve Niels, wat maak jij veel mee zeg.En je bent pas 3 weken onderweg! Nu naar NZ. Moet heel mooi zijn volgens diegene die daar geweest zijn. Goede reis en weer veel plezier! Dikke knuffel van oma Anneke