Over de helft

14 mei 2016 - Bargara, Australië

The Gold Coast laten we achter ons. We rijden door naar Brisbane. 1 van de grootste steden van de oostkust. Een korte rit van een uur vanuit the Gold Coast. Vandaag is het Koningsdag, dat gaat gevierd worden. We beginnen met een paar biertjes om daarna een bar in te gaan waar alle Nederlandsers zich hebben verzameld in het mooie oranje om is op ze Hollands te feesten. Een super gezellige avond met wat heerlijke Heineken biertjes. De auto hebben we geparkeerd op een parkeerplaats bij een zwembad. In de ochtend dus lekker een duik genomen en lekker onder de warme douche gestaan. Deze zijn momenteel zeer zeldzaam dus het was genieten. De dagen daarop volgend ook lekker door Brisbane gebanjerd en rustig aan gedaan. Brisbane is weer een prachtige stad met heel veel heerlijke foutcoarts. Plekken waar je je helemaal rond kan eten. Sushi, taco's, burgers, salades, broodjes. Alles is er te vinden en de prijzen vallen heel erg mee. Een feest tussen het winkelen door. Althans echt winkelen doen we niet, we kijken vooral. Als backpacker koop je niet zoveel maar toch een leuke bezigheid. Na 4 dagen Brisbane was het weer tijd om door te gaan naar het noorden.

We trekken eerst landinwaarts naar de blue mountains. Hier hebben we een berg beklommen. Niet wandelen, nee echt klimmen. Stukje voor stukje om hoog krabbelen voor een prachtig uitzicht. Doorweekt was ik, aangezien het weer steeds warmer en vochtiger word. Na deze klim zijn we naar de kust gereden, daar overnacht. De volgende ochtend rijden we langs een prachtige waterval. Hier nemen we een heerlijke duik in. Na de ochtend hier te hebben doorgebracht is het tijd om door te gaan naar Noosa.

Noosa is echt geweldig. Een prachtige plaats langs het strand. Overal heerlijke eettentjes, restaurantjes en barretjes. De stranden zijn goud en de zee is helder blauw. Hier brengen we de middag door aan het strand en vervolgens zoeken we onze plek op de parkeerplaats waar we overnachten. Dit keer ging dat iets minder goed dan bedacht. Om 7 uur stond er een ranger voor de deur die ons haarfijn uitlachte dat dit niet de bedoeling was. Heel snel wegwezen en niet meer doen. Foto van het kenteken en volgende keer 250 dollar boeten. Misschien is wildcamperen in Noosa niet zo'n goed plan. De parkeerplaats verruilde we voor een hostel, daar op de parkeerplaats overnachten we tegen een vergoeding. De volgende dag is het tijd om is lekker te gaan surfen. Een heerlijke dag, prachtige golven en een prachtig uitzicht vanuit zee op de waanzinnig mooie kust. Dit doen we nog 2 dagen om daarna een Tour te doen in the great sandy national park. We worden in de ochtend opgepikt, met een groep van 10 mensen rijden we een gigantisch national park in. Over onverharde wegen belanden we uiteindeljk aan een rivier in een kamp. We vertrekken met kajaks voor een anderhalf uur durende tocht. We meren aan voor een wandeling naar een gigantische zandduin midden in het park. Een ongelofelijk gezicht wat zorgt voor weer een adembenemend moment. Australië blijft me gewoon verassen met natuurlijke wonderen. Na hier te hebben gevoetbald en rond te hebben gerend is het tijd voor de toch terug. In de avond lekker gegeten en vroeg het bed in. De volgende ochtend gaat de wekker namelijk om half 6. Na een kop koffie de kajak weer in om op de rivier de zon om te zien komen. In de middag vertrekken we terug naar Noosa om vanuit daar door te trekken naar Rainbow beach. Hier wacht alweer de volgende activiteit. Fraser Island. 1 van de hoogtepunten van de oostkust.

Met een groep van 30 mensen gaan we met 4 jeeps 3 dagen over het grootste zandeiland van de wereld scheuren. Je kan hier niet zwemmen in verband met de haaien, sterke stromingen en kwallen. Op het eiland leven ook wilde honden, ook wel dingo's genoemd. Een heel veilig eiland dus. Mocht je in de nacht naar de wc moeten dan moet er iemand mee met een stok, zodat de beestjes op afstand gehouden kunnen worden. De eerste dag gaan we naar een prachtig meer, lake mckenzie waar we de hele middag heerlijk hebben genoten. Uiteindelijk rijden we naar het kamp waar we 2 nachten verblijven. We slapen in tenten en hebben het hele kamp voor onszelf. Het bestaat uit een aantal 2 persoonstenten. Een Groote keuken en eettafels en een "discotheek". Een klein apart gebouw met wat speakers waar gedanst kan worden. We verblijven hier alleen met de groep van 30. Er is hier verder niks. Geen telefoon bereik, niemand om je heen behalve deze 30 mensen. We koken en steken het kampvuur aan. In de avond hebben we goed gefeest om de volgende dag weer het eiland te verkennen. We beginnen met een mooi uitzichtpunt. Daarna is het tijd voor een duik en daarna bezoeken we een rivier met drinkbaar water. Onderweg terug naar het kamp bezoeken we nog een schip dat vele jaren geleden op het eiland is gestrand. In het kamp wacht weer een gezellig avondje. De laatste dag wordt nog een meer bezocht om daarna terug te keren naar Rainbow beach. Dit was weer een hoogtepunt van deze prachtige reis. Weer vele geweldige mensen mogen ontmoeten en echt een top tijd gehad. Op Rainbow beach nog een leuke afsluitende avond gehad. De volgende dag met 3 duurste jongens die we ontmoet hebben tijdens de reis het strand onveilig gemaakt. Ze hebben een 4 wheel drive en hier hebben we de hele dag mee over het strand gereden. Op de mooiste stilste plekjes gezwommen en deze toptijd mooi afgesloten.

Inmiddels ben ik al over de helft van mijn reis en ben ik helemaal gewend aan het leventje hier. Het is heerlijk relaxed en ik heb 0 zorgen. Toch kijk ik ook weer uit om gezellig met vrienden en familie te zijn. Over 7 weken komt Daantje deze kant al op, ik kan niet wachten! Gister is ze begonnen met haar examens, dus iedereen even succes wensen. Als ze die gehaald heeft gaan we heerlijk samen genieten.
Dikke kus, tot de volgende keer!

VanWatervalWatervalWatervalWatervalWatervalSunset NoosaNoosa surfingNoosa surfingNoosa surfingNoosa surfingWalkWalkGreat Sandy national parkGreat Sandy national parkGreat Sandy nationalKajakKajakKajakDrivingThe groupLakeDingoFraserFraserFraserFraserThe group - fraserFraserFraserFraserSunsetBeach driving

1. Oma:
    14 mei 2016
    Niels leuk weer van je te horen en wat beleef je veel.
    Dingo kom ik vaak tegen in puzzel en jij nu in het echt.
    Liefs oma.
  2. Ivon:
    14 mei 2016
    Man, man , wat heb jij het naar je zin! Genieten van alles, geen zorgen , carpe diem dus! Maar het is ook leuk te merken dat je het leuk vindt om straks weer iedereen te zien en vooral je vriendinnetje! Dikke kus xx
  3. Jeroen:
    15 mei 2016
    G'Day Neals!!!
    wat een vet coole verhalen, geweldig om mee te maken allemaal en voor ons om ook een beetje mee te genieten! Hier is het nu de koudste Pinksteren ever dus je mist nu ff niks... Marjon en ik zijn 20 jaar geleden in Cairns en Port Douglas geweest, kom je daar ook nog? dan ben je bijna in Aboriginal land!
    Veel plezier en speak you later!
    Jeroen
  4. Anita:
    15 mei 2016
    Hoi Niels,
    Geweldig om je verhalen te lezen. Je laatste verhaal heb ik samen met Pim gelezen en hij wist precies waar je was. Hij heeft daar ook een super tijd gehad. Ook de andere plekken waar je geweest bent is hem bekend. Op deze manier herbeleeft hij zijn eigen reis ook weer. Hij kijkt ook nog steeds met veel plezier terug naar die geweldige tijd.
    Geniet er nog van. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes,
    Pim en Anita