Einde van de Oostkust

7 juni 2016 - Cairns, Australië

We vertrekken uit Rainbow beach en rijden verder naar het noorden. We stoppen bij coral cave voor een prachtige snorkelspot. Hier vlakbij overnachten we om de volgende dag te vertrekken naar Seventeen Seventy. Een laidback surfdorpje met de laatste mogelijkheid tot surfen voor de haaitjes, krokodillen, kwallen en het rif het komen verpesten. De eerste dag gaan we naar een national park voor een waanzinnig mooi uitzicht. Vanuit de rotsen zagen we nog een gigantische schildpad zwemmen die is even bovenwater kwam kijken. We eindigen de avond om een kampvuur in het hostel.

De volgende dag is het plan om te gaan surfen. In de ochtend spreek ik een jongen die net terug komt uit een bos 10 minuutjes rijden van het hostel. Hij zegt het meest betoverende moment van ze leven te hebben meegemaakt. Hij sprak over duizenden vlinders die om hem heen vlogen. Zonder aarzelen stappen we in de auto en gaan opzoek naar dit plekje. Eenmaal aangekomen zijn we eerst al overdondert van het prachtige regenwoud. Na een aantal minuten lopen wanen we ons in een waar sprookje. Honderden zo niet duizenden vlinders schieten om ons heen. Prachtige kleuren, ongelofelijk. Na dit overweldigende moment rijden we terug om de middag door te brengen op de plank. De volgende dag doen we hetzelfde in dit prachtige plaatsje.

De dag erna vertrekken we naar Mackay. Hier overnachten we aan het strand. De volgende ochtend gaan we op zoek naar de in mij ogen toch wel 1 van de meest epische dieren. Het vogelbekdier. Dit beestje is uiterst zeldzaam en laat zich maar weinig zien. Even een lesje biologie: Het vogelbek is het enige zoogdier dat eieren legt en een snavel heeft. Dit is toch wel behoorlijk speciaal. Na 2 uurtjes naar het water te hebben gekeken en al zeker 30 schildpadden te hebben gezien liet dit verbazingwekkende beestje zich aan de oppervlakte van het water zien. Het was een van de mooiste momenten uit me leven. Dit beestje is nog velen malen beter dan ik ooit had kunnen dromen. Het zwemt enkele seconden boven water om daarna weer onder water te duiken. Na 5 min te hebben gekeken was het weer mooi geweest. We vertrokken naar onze overnachtingsplek om de volgende dag door te rijden naar Airlie Beach.

Eenmaal aangekomen in Airlie beach in de hangmat gaan liggen om er vervolgens niet meer uit te komen. De volgende dag vertrok Karel voor een trip op de Whitsundays. Een eilandengroep voor de kust met de meest prachtige stranden en onderwaterwereld. Ik blijf achter omdat ik deze prachtige trip liever bewaar om met Daniëlle mee te maken. Dat betekent dus dat ik 2 dagen op mezelf ben aangewezen. Deze dagen heb ik doorgebracht op een camping. Ik had me hele eigen grasveld en keuken en heb hier weer is even lekker gesport en ben na 4 maanden voor het eerst weer is alleen. Ik kan je zeggen, dat was best even lekker. Boekje erbij, muziekje en lekker genieten. Na 2 dagen haal ik Karel weer op, we blijven nog 1 nachtje in Airlie beach en rijden daarna door naar Townsvile. Onderweg overnachten we op een afgelegen plek in een bos. Het leek een goed plan, een kampvuurtje de natuur en wij. Helaas, om een uurtje of 7 worden we aangevallen door honderden muggen. Na 2 flesjes anti-muggen spray te hebben opgespoten, een lange broek en trui aan te hebben hielden deze beestjes nog niet op. We besloten de campervan maar in te gaan. Helaas, ook daar waren ze al volop aanwezig. Anderhalf uur en 50 bloedvlekken later een hor over het bed gespannen en heerlijk geslapen.

De volgende dag komen we aan in Townsville. Hier pakken we de ferry naar Magnetic Island. Een stukje voor de kust. Hier gaan we 3 nachten doorbrengen. Na 2 maanden slapen we voor het eerst weer in een hostel, en ik weet meteen weer waarom ik dat niet meer doe. De puinhoop, de stank en de piepende bedden, nee die heb ik niet gemist. Zo gewend aan het hebben van een auto hier ook maar een auto'tje gehuurd. En wat voor 1, een werkelijk prachtig exemplaar. Magnetic Island is werkelijk waar prachtig. De stranden, de natuur, alles. De 3 dagen dat we hier zijn doen we enkele prachtige wandelingen. Na deze 3 dagen rijden we door naar Cairns. Onderweg stoppen we bij een waanzinnige waterval van 269 meter hoog. Uiteraard wagen we een duik in dit paradijs. Door de enorme kracht spat er zo veel water op met prachtige regenbogen als gevolg.

Eenmaal aangekomen in Cairns relaxen we 3 daagjes en dan zit het er echt op. Karel ze reis is afgelopen en hij vertrekt naar huis. Weer een einde van een prachtige reis en super leuke tijd. De komende 3 weken ga ik is even bijkomen, verwerken, sporten en de prachtige beelden nog eens voor me halen. Over 3 weken komt Daniëlle namelijk aan en gaan we nog 5 weken genieten. Tot die tijd moet ik het even in me uppie doen, met boeken, de sportschool en prachtige stranden. Waarschijnlijk zal ik deze weken ook niet denderend veel meemaken dus een reisblog laat even een tijdje op zich wachten.

Seventeen SeventySeventeen SeventyTurtleForrestForrestButterflyButterflyButterflySeventeen SeventySeventeen SeventySeventeen SeventyMagnetic IslandMagnetic IslandMagnetic IslandMagnetic IslandMagnetic IslandMagnetic IslandMagnetic IslandMagnetic IslandWallaman FallsWallaman FallsWallaman FallsWallaman Falls

1. Oma:
    7 juni 2016
    Niels die muggen zijn verschrikkelijk dat hebben wij ook meegemaakt bij Miami en wat een mooie foto's heb je steeds.
    Geniet nog maar van al dit moois. Xxx oma