Roadttrip East Coast Australië

26 april 2016 - Burleigh Heads, Australië

Het prachtige Nieuw Zeeland ligt inmiddels achter me, en een nieuw avontuur in Australië staat me weer te wachten. Eenmaal in Sydney aangekomen afgesproken met Karel. In Nieuw Zeeland ontmoet en een leuke tijd mee gehad. We hadden besloten om samen te gaan reizen door Australië met een Campervan.

Onze speurtocht begon en na een aantal dagen hadden we der gevonden. Onze prachtige oude dame, met 320.000 op de teller stond ons te roepen. Een prachtige vervallen witte lak, wat littekens door de 20 jaren zwoegen maar vol levensmoed. Ze heeft alles, een bed, een gasfornuis, een gloednieuwe radio met Bluetooth, USB aansluitingen en aux. Een prachtig stuur en een goed lopende motor. Het moest zo zijn en zo is het dan ook gebeurt. Onze lieve Mazda E2200, ook wel Big Mama genoemd is nu ons eigendom. Klaar om kilometers aan de oostkust te verslijten, op stranden te logeren en naar het benzinestation geduwd te worden. Ja wij 3 zijn een prachtig stel.

Inmiddels hebben we Sydney achter ons gelaten en rijden we het tropische klimaat tegemoet. Prachtige stranden zijn onze achtertuinen. Kangoeroes onze huisdieren, het leven is zo zwaar nog niet. Na wat avondjes wild kamperen zijn we aangekomen in het hippie paradijs. Byron bay, waar de wietlucht je tegemoet komt op kilometers afstand. Waar de okselharen vrolijk rond wapperen in de zeelucht en de surfboards op elke hoek worden verkocht. Het nachtleven bestaat uit livebands, waar op vrijdag de hele bevolking jong en oud geniet van het leven. Het leven is altijd goed in Byron. De mensen zijn altijd gelukkig en niemand heeft zorgen, al slaap je in het park. Na 3 dagen te hebben genoten van deze speciale cultuur, was Big Mama klaar om weer van start te gaan. De grens van de staat Queensland wordt overgestoken waar ons oude dametje ingeschreven mocht worden. Eerst een paar dagen in the Gold Coast. Surfers paradise ook wel genoemd. 1 grote stad langs de kustlijn met paradijselijke witte stranden en een helder blauwe zee met reusachtige golven. Een heerlijke relaxte life style. Overal lange haren, getrainde lichamen en surfplanken. Skateboards, caps en gewoon rustig aan. Zo kun the gold coast het best omschrijven.

Na een dagje het strand te hebben bekeken de volgende dag het land maar is ingetrokken. Het weer was niet zo perfect dus misschien beter om deze dag is even het regenwoud te bekijken. Wat watervallen ontdekken en een duikje te wagen. De volgende dag was het dan zover. De grote dag, ons liefje moet ingeschreven worden. Eerst een soort apk en dan inschrijven en nieuwe nummerborden erop. Alles is goed gegaan en nu kan ik dan zeggen dat ik echt me eerste auto heb bemachtigd. We gaan nog vele avonturen met elkaar beleven!

Palm beach rocksBig MamaBig ManaPalm BeachByronGold CoastGold CoastNature bridgeNature bridgeNature bridge

1. Karin:
    veel plezierige kilometers met Big Mama liefs en wederom een dikke XXXX
  2. Sandra:
    Super leuk Niels! Veel plezier
  3. Oma:
    26 april 2016
    Niels als ik al deze verhalen lees wat zal het dan saai zijn in het grauwe Nederland bij jou terugkomst.
    Geniet er maar fijn van.
    Veel liefs, oma
  4. Oma:
    28 april 2016
    Niels als ik jou een foto wil sturen hoe kan ik dat doen is dit jou mailadres ik hoor wel van je.
    Oma Groenewegen
  5. Christol:
    30 april 2016
    Hai Niels, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt! Leuk om je verhalen te lezen, Nog heel veel plezier, liefs van ons x