Nieuw Zeeland - The start

8 maart 2016 - Pahia, Nieuw-Zeeland

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties. Is fijn om te zien dat jullie plezier hebben in het lezen van mijn reis.

Inmiddels is de reis in Nieuw zeeland begonnen, een heel ander land met een verschrikkelijk mooie natuur. Veel verschil in landschap en een wat kouder klimaat.
De laatste dag in Sydney zijn we nog naar het Australian open of surfing geweest. Dit is zeg maar het grootste tornooi voor surfers. Erg cool om te zien. De dingen die mensen op zo'n plank kunnen is echt ongelofelijk. Het hele evenement eromheen was erg leuk en een goede afsluiting van de eerste dagen in Australië.

In Nieuw Zeeland heb ik afscheid genomen van 2 reismaatjes. Samen met 1 andere van de groep ga ik de reis door Nieuw Zeeland maken. We reizen rond met de bustour van Stray. Een organisatie die graag verder gaat dan alleen de toeristische plekjes. We vertrokken vroeg in de ochtend naar het plaatste Pahia. Dit is richting het noorden. Bij aankomst hebben we samen met een Belgische jongen een leuke hike gedaan naar een waterval. Een wandeling van totaal 4 uur. Avond afgesloten met een gezellige bbq met de groep.

De volgende dag vertrokken we voor een dagtrip. Met de bus reden we naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Dit ging voor een groot deel over het strand, de buschauffeur was aardig gek te noemen. Hij scheurde over het strand en gooide af en toe de handrem erop, op 2 wielen rijden was daardoor soms het gevolg. Na een lange rit kwamen we aan bij een aantal gigantische zandduinen. De boards werden uit het luik gehaald voor een goed potje sandboarding. Het beste om dit te omschrijven: zand, zand, zand, overal zand. Op plekken waar je nog nooit zand heb gevonden, daar zat zand. Het was wel een hele gave ervaring en het ging ontzettend snel. Na deze activiteit de bus weer in, om tegen een rivier op te rijden waar weer wat op 2 wielen werd gereden. Uiteindelijk belande we op het aller noordelijkste puntje met een geweldig uitzicht. Daar kwamen ook de Indische en de grote oceaan samen. Daarna weer terug gereden naar Pahia.

De volgende dag rustig aan gedaan om rond 2 uur weer te vertrekken naar Auckland. 1 probleempje, onze reisorganisatie garandeerd overal plek op in een hostel, behalve in Auckland. Hier kwamen wij helaas iets te laat achter, gevolg. Alle hostels zaten vol. Na een zoektocht op elk mogelijk medium een plekje gevonden op Airbnb. We overnachten 2 nachten bij een gezin in Auckland waar we onze eigen kamer hebben, prima oplossing dus. Het was een hele fijne familie waar we een gezellige tijd hebben gehad.

Zondag ochtend zijn we zelfs nog afgezet in de stad waar de reis werd vervolgd. Na een rit van 3 uur aangekomen op de beste surfspot van Nieuw Zeeland. Een gave lodge in de bossen waar we de middag doorhebben gebracht op de plank bij het dichtbijgelegen strand. De golven waren dit keer wat groter dus het was vooral overleven. We bleken echter zo enthousiast te zijn dat we na 2 uur in het water te hebben gelegen tot de conclusie kwamen dat de groep al vertrokken was. Samen met een Zweedse jongen en Jesse waarmee ik al enige tijd reis was liften dus de enige optie. We hadden geluk want de eerste auto die langskwam wilde ons afzetten. In de avond op een prachtige plek Fish and chips gegeten. Daarna met een deel van de groep de avond doorgebracht aan het kampvuur.

De volgende dag zijn we vertrokken naar de volgende bestemming. Overdag zijn we de grotten ingedoken voor het bekijken van Glowworms. Echt prachtig om dat te zien. De avond hebben we doorgebracht bij de inwoners van Nieuw Zeeland: Maori's. Hier de hakka geleerd en hun cultuur leren kennen.
Inmiddels zijn we beland in Rotorua waar we voor 3 dagen van de bus stappen om is even te relaxen. Het stinkt hier naar rotte eieren door de zwavelgassen die uit de grond omhoog komen. Wel is de natuur hierdoor weer heel anders en schitterend.
Nieuw zeeland is tot op dit moment Sweet Ass, wat een pracht land!
Ik geniet hier volop, see ya!

Manly surf Sydney zw

1. Thomas egbers:
    8 maart 2016
    Niels geniet er van want dit is once in Your lifetime. Dit is een waanzinnige ervaring die je opdoet
  2. Oma Groenewegen:
    8 maart 2016
    Niels doe je wel voorzichtig in die hoge golven.
  3. Karin:
    8 maart 2016
    Lieve Niels,zaten weer met smart te wachten op je verhalen! Goed te lezen hoe je geniet .Maar er zijn dus nog betere chauffeurs dan " onze Shadrak" ... Niels have fun dikke XXXX van de ons
  4. Anneke Stevens:
    9 maart 2016
    Lieve Niels, jongen wat een belevenissen maak jij mee.Geweldig hoor.Geniet ervan en doe voorzichtig! Dikke knuffel opa Hans oma Anneke
  5. Ivon:
    10 maart 2016
    Geweldig man, wat ben jij aan het genieten! Super! Ik hoef niet te zeggen dat je voorzichtig moet zijn want dat hoor je maar al te vaak! Dikke kus xx
  6. Oma Groenewegen:
    16 maart 2016
    Niels zijn er ook warmwaterbronnen in de natuur?
    Fijne voortzetting.oma xxx
  7. Jeroen:
    16 maart 2016
    Neals, doe je wel voorzichtig? HAHAHAHA......... have fun en geniet met je maten, en nooit met mate!