Nieuw Zeeland - The South

7 april 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

De laatste dag in Abel Tasman in de ochtend op de watertaxi gestapt om een geweldige hike te doen langs de kust. 1 van de 7 great walks in Nieuw Zeeland, the Abel tasman coast track. Na 7 uur lopen langs de prachtige kust weer een ervaring rijker, het was prachtig.

De volgende dag vertrokken naar Westpoort voor een overnachting. De volgende dag door naar Franz Jozeph. In een klein dorpje net naast de Franz Jozeph gletsjer. Samen met een groepje een wandeling naar de gletsjer gedaan. In de avond onbeperkt pizza eten om de volgende dag weer door te gaan naar de volgende bestemming. Wanaka, een prachtig en misschien wel de beste plek waar ik tot nu toe ben geweest. Een plaatsje op een van de prachtigste plekken in Nieuw Zeeland. De natuur is hier prachtig en heel wild. Enorm veel hoogteverschillen, verschillen in begroeiing en kleuren. Overal wandelingen en mountainbiketracks om prachtige bergen en meren te bekijken. Na 3 nachten hier te hebben doorgebracht en een aantal prachtige wandelingen en klim te hebben gedaan naar Roys Peak door naar de volgende plaats. Queenstown, de uitgaansstad van Nieuw Zeeland. Ook hier is het prachtig en in deze stad kan je echt helemaal los gaan. Het er ook maar is even goed van genomen en met een gezellige groep lekker een avondje gaan stappen.

Na 2 dagen weer door naar het diepe zuiden van Nieuw Zeeland. Geloof me of niet, maar de natuur wordt weer alleen maar mooier. Het is werkelijkwaar gewoon niet te beschrijven. De schoonheid van dit land is ongelofelijk. De rit vanaf Queenstown naar onze overnachting midden in het grootste nationale park van Nieuw Zeeland waarvan sommige delen nog niet eens ontdekt zijn. Geen mobiel netwerk en maar 4 uur per dag elektriciteit. We reden tussen enorme rotswanden door waar het water met een rotgang vanaf kletterde. Het gebied hier is uitgesneden door de vele gletsjers die hier vroeger waren. Dit was de mooiste rit die ik ooit heb gemaakt, kippenvel voor een uur lang terwijl we onze weg naar 1 van de hoogtepunten van Nieuw Zeeland vonden. De Milfourd Sound cruise over een enorm fjord. Doordat er de hele nacht heftige regenval was geweest nog spectaculairder. Overal watervallen, een prachtig gezicht. Na deze geweldige cruise doorgereden naar de plek van overnachting.

De volgende dag weer vroeg vertrokken om door te trekken naar het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Onderweg gestopt voor een prachtige wandeling berg op voor weer waanzinnige uitzichten. Het weer zit erg mee aangezien het hier ongeveer 200 dagen per jaar regent en bij ons de lucht strak blauw was. Eenmaal aangekomen in Invercargill hier de avond doorgebracht. In de ochtend zijn we de zuidelijke stranden gaan ontdekken. Het 1ste strand hadden we geluk. Er komt hier regelmatig een groep dolfijnen in de baai. De soort is uitermate zeldzaam met nog maar 2000 exemplaren over de hele wereld. Na een tijdje wat vinnen te hebben bekeken hadden ze blijkbaar zin om is even te spelen. Wat een show, ze sprongen meters uit het water en schoten mee met de golven. Met een voldaan gevoel de bus weer in om wat andere stranden te bekijken en uiteindelijk aan het eind van de dag terug te keren naar Queenstown. Hier verblijven we weer 4 dagen, lekker relaxen en wat wandelingen om daarna terug te keren naar het noorden. Nog 3 tussenstops en dan 14 april weer terug vliegen naar Sydney. Daar staat het volgende avontuur alweer op me te wachten, ik zeg kom maar op!

Abel Tasman CousttrackAbel Tasman CousttrackAbel Tasman CousttrackAbel Tasman CousttrackAbel Tasman CousttrackAbel Tasman CousttrackPancake StonesPancake StonesFranz Jozeph GlacierFranz Jozeph GlacierWanaka - Roys PeakWanaka - Roys PeakWanaka - Roys PeakWanaka - Roys PeakWanaka - Roys PeakWanaka - Roys PeakWanaka - Roys PeakWanaka - Roys PeakSouth - driveSouth - driveSouth - Milford Sound cruiseSouth - Milford Sound cruiseSouth - Milford Sound cruiseSouth - Milford Sound cruiseSouth - Milford Sound cruiseSouth - morning hikeSouth - morning hikeSouth - morning hikeDolphins SouthDolphins SouthDolphins southBeach south

1. Oma:
    7 april 2016
    Prachtige natuur Niels dat zie je in Nederland niet.oma
  2. Shirly:
    7 april 2016
    Jeetje Niels.... wat een geweldige, fantastische "once in a lifetime" ervaring. Njoy ;-))
  3. Simone Akkermans:
    12 april 2016
    Lieve Niels, wat een fantastische foto's en prachtige verhalen. Genieten met je mee, zien aan je koppie dat je het super naar je zin hebt... Zet de trip zo door en je gaat daar voor je leven verder van genieten... lieve groeten, wij zijn zo trots op je. Peter, Simone, Romy en Dave xxx