Nieuw Zeeland - The end

13 april 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na 3 dagen ontspannen in Queenstown op weg naar Mt. Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Tussen alle bergen in verbleven we in een mini dorp van hostels. Vanuit deze plek met prachtig uitzicht op de immense bergen een klim gedaan. 2 uur stijl omhoog via trappen om vanuit dit punt een waanzinnig uitzicht op Mt. Cook en de omgeving te hebben. Wat een bergen, wat een ijs. Geweldig hoe groot het contrast in dit land is. Na een half uurtje rijden van uitgestrekte vlaktes, naar een lichtblauw meer zoals ik dat nog nooit heb gezien beland je tussen deze immense bergtoppen. In de nacht de meest heldere sterrenhemel op deze prachtige plek. De volgende dag door naar de volgende plek. Op een afgelegen plek in een groot huis verbleven. We hadden geluk, de hele groep paste niet in 1 huis dus 6 mensen moesten naar een andere plek. Boven op een heuvel in een soortgelijk huis met plek voor 16 mensen met ze 6e de nacht doorgebracht, weer een schitterend uitzicht.

De volgende ochtend door naar Kaikoura. In het noord-oosten van het Zuidereiland gelegen verbleven we aan zwarte stranden met een blauwe heldere zee. Een prachtige plek met ontzettend veel wildlife. Zeehonden, walvissen, orka's, 150 verschillende zeevogels en dolfijnen. Dit komt doordat net voor de kust een krater van 2000 meter diep ligt. Dit zorgt ervoor dat vele zeedieren hier te vinden zijn door de warme waterstromen die hierdoor heen lopen. Dit is ook 1 van de beste plekken op de wereld om met wilde dolfijnen te kunnen zwemmen. Om half 6 in de ochtend vertrokken we om dit te mogen ervaren. Wat een geweldige ervaring! Na 5 minuutjes varen spotten we al een groep van 200/300 dolfijnen. De boot gaat voor de groep varen waardoor de dolfijnen de boot gaan volgen. Op dat moment gaan wij zo snel mogelijk het water in. De dolfijnen schieten je aan alle kanten voorbij en het is ongelofelijk. Ze zijn zo speels en actief en dagen je echt uit. Ze zwemmen rondjes om je heen, zwemmen recht op je af om dan op het laatste moment net weg te schieten. Dit was zeker een geweldige afsluiting van mijn reis door Nieuw Zeeland. Onder video's staat een filmpje van het hele gebeuren.

In de middag doorgereden naar Picton om daar de boot naar het Noordereiland te pakken. De avond doorgebracht in Wellington en de volgende dag het hele Noordereiland overgestoken om weer in Auckland te zijn beland. Morgen avond vliegen ik weer terug naar Sydney om daar op zoek te gaan naar een Campervan. Daar de rest van mijn reis in doorbrengen en zelf vol op avontuur. Zo vliegt de tijd toch om en duurt het nog maar 2,5 maand tot mijn lieve vriendinnetje komt om samen de laatste maand hier te genieten. Met mij gaat het heel goed en ik heb het naar me zin! Xx

Bleu lakeBleu lakeMt. CookDolphinDolphinDolphinDolphinDolphin

1. Oma:
    14 april 2016
    Niels vond je het niet eng tussen de dolfijnen en wat is de zee blauw,blauw en nog eens blauw.
    Liefs oma.xxx