The end

9 augustus 2016 - Cairns, Australië

Na een paar dagen wat kilometers te hebben gemaakt en wat watervallen te hebben bezocht komen we aan bij de Whitsundays. Hier hebben we een geweldige trip gedaan. Aangezien wij de enige waren die een private room hadden geboekt, en ze deze graag nog aan andere stelletjes wilde verkopen voor de helft van de prijs kregen wij een geweldige gratis upgrade. We verbleven met een groep van 30 op een gigantisch resort in een nationaal park volledig afgelegen van de rest van de wereld. Daniëlle en ik werden naar onze kamer gebracht, of beter gezocht ons privé landje. We moesten over een brug waar niemand anders mocht komen waar we op een privé strand kwamen. Hier stond een huisje waar wij in verbleven. Vervolgens konden we over een houten vlonder het bos in lopen waar onze privé buiten badkamer was. Een geweldige plaats om te verblijven. Verder was er nog een gigantisch zwembad, surfboards, een tennisbaan, buiten douches, hangmatten en speciaal voor Daniëlle een hele hoop spinnen.

Na de eerste dag te hebben genoten van de luxe zijn we de volgende dag met de boot de Whitsundays gaan bezoeken. Eerst gingen we naar het witste en zuiverste strand van de wereld. Dit door een vulkaanuitbarsting onder water die dit zand heeft ontwikkeld. Een prachtig gezicht en een ongelofelijk mooie ervaring. Vervolgens zijn we gaan snorkelen in een baai met gigantische vissen. Onderweg daar naartoe kwamen we nog 4 walvissen tegen die een waanzinnige show lieten zien. Wat een geluk op deze dag.

Eenmaal terug in het resort hebben we nog heerlijk genoten van de luxe. Het eten was ook uitmuntend en de feestjes in de avond mochten er ook zijn. De volgende ochtend nog 1 snorkel avontuur om vervolgens weer terug te gaan naar het vaste land. Een geweldige ervaring en een prachtige plaats. Dit vergeten we niet nooit meer.

Eenmaal terug op het vaste land was het weer tijd om terug te gaan naar de warmte. Een paar dagen aan stranden en zwembaden om vervolgens weer terug te belanden op toch wel onze favorieten camping ten noorden van Cairns. We besloten hier de volledige laatste anderhalve week te verblijven omdat dit toch wel 1 van de mooiste plekken is waar we zijn geweest. Met de auto op het strand, geweldig gezellige mensen om ons heen en een heerlijke zee was het echt even vakantie tijd. Maandag ochtend heb ik de bus verkocht en zijn we nog 2 nachtjes lekker een hotel in gedoken. Heerlijk uit eten geweest en genoten van het heerlijke weertje en elkaar.

Op dit moment ben ik alweer 2 dagen thuis. Heerlijk om iedereen weer te zien en te spreken. Het was een waanzinnig half jaar waarin ik honderden nieuwe mensen heb ontmoet. Duizenden kilometers heb gereden en de meest prachtige plekken heb mogen bezoeken. De laatste week met Daan was geweldig en het smaakt zeker naar meer. Ik denk dat wij nog wel wat reisjes gaan maken samen.

Lieve mensen, inmiddels ben ik weer op Nederlands grondgebied en kunnen jullie weer genieten van mijn aanwezigheid. Ik ga nog even dagdromen over deze geweldige reis en ik ga jullie zien! Over en uit. Xx

DSCN3274DSCN3364DSCN3448DSCN3474DSCN3550DSCN3573DSCN3596DSCN3611DSCN3705DSCN3712DSCN3722DSCN3732DSCN3753DSCN3800DSCN3810DSCN3825DSCN3921DSCN3930DSCN3987Strand

1. Oma:
    9 augustus 2016
    Niels wat hebben jullie genoten en veel gezien en ik vond het ook weer fijn jullie saampjes bij ons op de koffie.
  2. Christol:
    9 augustus 2016
    Lieve Niels, Wij vonden het super leuk om je reisverhalen te lezen, wat een mooie ervaring! De foto's zijn ook schitterend! Fijn dat je weer terug bent, liefs van ons
  3. Christol:
    9 augustus 2016
    Lieve Niels, Wij vonden het het super leuk om je reisverhalen te lezen, wat een mooie ervaring! De foto's zijn ook schitterend! Fijn dat je weer thuis bent, Liefs van ons